Tech

„Facebook“ pašalino šimtus propagandinių paskyrų, nukreiptų į Iraną ir Katarą

Benas Kothe / estilltravel News

„Estilltravel News“ tyrimas atskleidė svetainių ir paskyrų tinklą, naudojantį „Facebook“, „Twitter“, „YouTube“ ir kitas socialines platformas, kad būtų galima sėti propagandą, nukreiptą į Iraną ir Katarą. Atrodo, kad sąskaitas, kurios dabar buvo panaikintos, profesionaliai tvarkė Artimųjų Rytų ir Afrikos viešųjų ryšių įmonės.

Rugpjūčio mėn. „Facebook“ paskelbė pašalinanti daugiau nei 350 puslapių ir paskyrų, kurios, anot jų, vykdė koordinuotą neautentišką veiklą valdo rinkodaros firmos Egipte ir JAE . Dabar, kai „Estilltravel News“ susisiekė su jumis apie kitą puslapių, paskyrų ir svetainių tinklą, susietą su anksčiau pašalintais, „Facebook“ paskelbė apie papildomus pašalinimus , sakydamas, kad rugpjūčio mėn. pašalintos sąskaitos iš tikrųjų buvo dalis didesnių operacijų, kurias vykdo viešųjų ryšių įmonės JAE ir Nigerijoje.

„Rugpjūčio mėn. Panaikinimas yra labai susijęs su šiais subjektais, o to tinklo dalių sutrikimas padėjo daugiau sužinoti apie antrojo tinklo elgesį“, - interviu „estilltravel News“ sakė Davidas Agranovičius, „Facebook“ pasaulinės grėsmės sutrikimo vadovas.



Tai įvyko po rugsėjo mėn. „Twitter“ paskelbto pranešimo, kad ji pašalino 241 papildomą paskyrą, susietą su Egiptu ir JAE. Dabar aišku, kad šios paskyros taip pat buvo susijusios su didesne operacija, kurią atskleidė „estilltravel News“ ir kurią šiandien taiko „Facebook“.

Iš viso bendrovė pašalino 211 „Facebook“ paskyrą, 107 „Facebook“ puslapius, 43 „Facebook“ grupes ir 87 „Instagram“ paskyras, siekdama imtis koordinuoto neautentiško elgesio, kilusio iš JAE, Egipto ir Nigerijos. Be to, buvo panaikintos 62 „Twitter“ paskyros ir 12 „YouTube“ paskyrų, atskleistų „estilltravel News“.

„Facebook“ taip pat šiandien paskelbė pašalinusi paskyras ir puslapius, susijusius su atskiros informacijos operacijos iš Egipto ir Indonezijos.

JAE ir Nigerijos tinklas išleido beveik 150 000 JAV dolerių reklamuodamas savo turinį „Facebook“, o susijusiems puslapiams pritraukė beveik 1,4 mln. Sekėjų, teigiama „Facebook“ pranešime. „Instagram“ profilius sekė beveik 70 000 žmonių.

Šiandien „Facebook“ veiksmas sustiprina tai, kaip kenkėjiški veikėjai dirba skirtingose ​​platformose, kurias valdo skirtingos įmonės, kurdamos koordinuotas dezinformacijos operacijas ir gali išlikti aktyvios net ir tada, kai pagrindinės platformos imasi veiksmų prieš jas. JAE, Egipto ir Nigerijos tinklas taip pat parodo, kaip skaitmeninio trolingo užsakomosios paslaugos rinkodaros ir viešųjų ryšių įmonėms yra vis populiaresnis būdas nuslėpti, kas yra už informacijos operacijų.

Vis dažniau matome, kad daugiau ryšių su visuomene įmonių ar strateginės komunikacijos įmonių siūlo skaičiavimo propagandą kaip paslaugą visų rūšių klientams, įskaitant vyriausybes, - „estilltravel News“ sakė Oksfordo universiteto Kompiuterinės propagandos projekto tyrėja Samantha Bradshaw. Dauguma šių įmonių elgesio yra tai, kad jos linkusios dirbti daugiau tarptautiniu mastu ir pritraukti daugiau klientų.

Ji sakė, kad vyriausybės pradėjo dezinformacijos operacijas perduoti įmonėms Filipinuose ir kitur Pietryčių Azijoje, kad galėtų pasinaudoti pigia skaitmenine darbo jėga ir nuslėpti veiklos kilmę. Viena tinklo dalis, kurią atskleidė „estilltravel News“, turėjo ryšius su rinkodaros įmone Indijoje, nors įmonės dalyvavimo pobūdis neaiškus. Pati įmonė nedalyvavo valdant „Facebook“ ar „Instagram“ subjektus, tačiau užregistravo kai kurių tinklo svetainių domenus. Savo pranešime „Facebook“ taip pat įvardijo dar tris su operacija susijusias viešųjų ryšių įmones - „Flexell“ ir „Charles Communications“ JAE ir „MintReach“ Nigerijoje.

„Šis tinklas buvo susijęs su emyratų ir Egipto viešųjų ryšių firmos, apie kurią paskelbėme šių metų rugpjūtį, panaikinimu“, - sakė Agranovičius. „Mes iš esmės sugebėjome užfiksuoti antrąjį viešųjų ryšių įmonių rinkinį, kuris, mūsų nuomone, buvo labai sinchronizuotas su tomis pirmosiomis viešųjų ryšių firmomis.“

„estilltravel News“ pradėjo tirti tinklą po to, kai nustatėme 41 „Twitter“ paskyros grupę, kuri apsimetė žurnalistais. Paskyros reklamavo tikras naujienų parduotuves kartu su keturiomis klaidinančiomis: „TheCrystalEyes.com“, „Diplomacy24.com“, „TheEconomyClub.com“ ir „TheForeignCode.com“. Tada buvo aptiktas 29 papildomų svetainių tinklas, naudojant istorinę „DomainTools“ domeno registracijos informaciją ir svetainių šaltinio kode nurodant unikalius „Google“ ID.

Vis dažniau matome, kad daugiau ryšių su visuomene įmonių ar strateginės komunikacijos įmonių siūlo skaičiavimo propagandą kaip paslaugą visų rūšių klientams, įskaitant vyriausybes.

Svetainės buvo užmaskuotos kaip naujienų kanalai, tačiau nepateikė adreso ar nuosavybės informacijos, o straipsnių autoriai naudojo netikrus vardus. Kiekvienoje svetainėje buvo paskelbtos tikros naujienos, tačiau kartu su jais buvo uždegantys straipsniai, skirti Iranui, Katarui ir kai kuriais atvejais kitiems regionams. Įrašai taip pat labai reklamavo Emyratus.

Buvo ir kitų užuominų, kad svetainės buvo sujungtos. Jų „Facebook“ puslapiai, skirti JAV ir Jungtinei Karalystei, buvo sukurti tą pačią dieną, 2018 m. Sausio 16 d. Jie visi turi vadovus Jungtiniuose Arabų Emyratuose, o kitos tinklo svetainės taip pat turi vadovų Egipte ir Indijoje.

Rugpjūtį „Facebook“ pirmą kartą atkreipė dėmesį į tinklo svetaines ir puslapius, kai pašalino šimtus paskyrų, susietų su Egipto ir JAE rinkodaros įmonėmis, tačiau nesujungė jų su tų šalių vyriausybėmis.

„„ Facebook “neturėjome įrodymų, rodančių ryšį su Emyratų vyriausybe ar bet kuria kita vyriausybe“, - sakė Agranovičius. „Nors pastebėtina, kad turinys paprastai yra užsienio politikos klausimai, atitinkantys Persijos įlankos valstybių ir Emyratų klausimus“.

Pasinerkite į tas pašalintas paskyras „Facebook“ partneris „DFRLab“ atskleidė dvi operacijoje dalyvaujančias rinkodaros įmones - Naujosios bangos Egipte ir Newave JAE. Viena iš rastų tinklo „estilltravel News“ svetainių vis dar buvo užregistruota „Newave“. Septyni kiti nepateikė registruotojo vardo, bet nurodė JAE vietą.

Tada rugsėjį „Twitter“ pašalino 271 paskyrą, sujungtą su JAE ir Egiptu, pavadindamas tinklą daugialypės informacijos operacija, pirmiausia nukreipta į Katarą ir kitas šalis, tokias kaip Iranas. Tai taip pat sustiprino pranešimų siuntimą, palaikantį Saudo Arabijos vyriausybę.

„Twitter“ pašalintos paskyros pastūmėjo keletą prieš Katarą nukreiptų svetainių, nukreiptų į arabiškai kalbančius asmenis. Tarp jų buvo tinklalapiai „Bnlibya.com“, paskelbti tviteryje 96 kartus, ir „Sudanalyoum.com“ - 555 kartus. Abu turėjo tuos pačius „Google“ ID kaip ir suklastotų žurnalistų „Twitter“ paskelbtos svetainės.

Turinio ir tikslinių regionų įvairovė gali reikšti, kad įmonė ar žmonių grupė, vykdanti operaciją, turi kelis klientus, sakė Marcas Owenas Jonesas, Kataro Hamado Bin Khalifos universiteto Artimųjų Rytų studijų dėstytojas. Jis studijuoja ir atskleidžia manipuliavimo socialiniais tinklais tinklus.

Galbūt yra subjektas, kuris valdo tokio tipo svetaines, ir, tikėtina, jei jie turi besikeičiančių klientų, jie gali keisti diskursus, sakė Jonesas.

Peržiūrėjęs svetainių atranką, jis sakė, kad mažai tikėtina, kad tikslas yra tik užsidirbti pinigų uždegimu.

Nemanau, kad tai yra „clickbait“ svetainė - aš linkęs manyti, kad tai yra propagandinė svetainė, - sakė jis apie „Theforeigncode.com“, vieną iš keturių netikrų svetainių. Nematau aiškios rinkodaros strategijos. Nematau, kad jie prekiauja produktu vienoje iš šių svetainių.

Nors dabartiniai tinklo savininkai tinkle yra paslėpti, registracijos duomenų paieška naudojant „DomainTools“ rodo, kad rinkodaros kompanija „Matrix Media Solutions“, įsikūrusi Kolkata, Indija, iš pradžių užregistravo devynis domenus. Svetaines užregistravo bendrovės generalinis direktorius Abhishekas Tarafderis, kuris neatsakė į kelis el. Paštu pateiktus klausimus apie jo įmonės vaidmenį operacijoje.

Savo svetainėje „Matrix Solutions“ teigia, kad siūlo svetainių kūrimo, internetinės rinkodaros, turinio rašymo ir paieškos variklio optimizavimo paslaugas. Jos pagrindiniame puslapyje rašoma, kad bendrovė paslaugas teikė 36 šalyse, tačiau daugelyje atsiliepimų, giriančių „Matrix Media“, naudojamos ne realių klientų nuotraukos, o akcijų nuotraukos.

Neaišku, ar „Matrix Media“ vis dar dalyvauja, ar ji vaidino kuriant ir valdant svetaines reklamuojančias socialinės žiniasklaidos paskyras. Remiantis „Twitter“ pranešimu apie panaikinimą, kita įmonė, įsikūrusi Abu Dabyje, turinti biurą Egipte, „DotDev“, tvarkė pašalintus profilius. „Twitter“ pranešė, kad visos su „DotDev“ susijusios paskyros buvo visam laikui sustabdytos jos svetainėje. Šiandien savo tyrime įvardytos naujos įmonės „Facebook“ taip pat bus uždraustos savo platformose.

„Mes matėme, kad jie naudojo daug netikrų sąskaitų, ir tos sąskaitos buvo naudojamos vienam iš dviejų tikslų“, - sakė Agranovičius. „Puslapiams paleisti ... arba suklastotoms paskyroms tiesiogiai prisijungti prie jų turinio“.

Daugelis iš jų naudojo netikrus profilius, kad padidintų tinklo patikimumą.

„Idėja buvo skelbti komentarus taip, lyg jie būtų nesusiję asmenys, arba dar kartą bendrinti savo įrašus, bet atrodyti, kad tai daro ne jie“, - sakė jis.

Ne visas netikrų žurnalistų reklamuojamose svetainėse paskelbtas turinys buvo uždegęs ar politinis. Pavyzdžiui, „Diplomacy24.com“ paskelbė apie „Audros zona 51“ diena „Instagram“, tikėtina, kad tai paskatins įsitraukimą. „Pinterest“ svetainėje „TheEconomyClub.com“ reguliariai dalijasi kriptovaliutų istorijomis. Visos tinklo svetainės turi paskyras daugelyje pagrindinių socialinės žiniasklaidos platformų, įskaitant „YouTube“, „Facebook“, „Tumblr“, „Instagram“, „Twitter“ ir „Pinterest“.

„Twitter“

Nė viena iš „estilltravel News“ rastų netikrų žurnalistų paskyrų „Twitter“ nebuvo pašalinta kaip dalis praėjusį mėnesį paskelbtų panaikinimo priemonių, nors kai kurios buvo laikinai apribotos - tai reiškia, kad paskyra pažeidė „Twitter“ taisykles. Socialinės žiniasklaidos milžinas ištrynė netikrus žurnalistus po to, kai „estilltravel News“ paprašė jų pakomentuoti, tačiau kai kurie profiliai, susiję su kitomis tinklo svetainėmis, liko nebaudžiami.

Manau, kad daug problemų, susijusių su dezinformacija ir saugumo priemonėmis, kurias įdiegė platformos, yra ta, kad tai vis dar yra kačių ir pelių žaidimas, sakė Bradshaw. Jie vis tiek sutelkia dėmesį į turinį, o ne į tai skatinančias struktūras ir algoritmus.

Vienas iš suklastotų reporterių paskyrų, nukreiptų į amerikiečius, pavyzdys yra Jenny Powell, save apibūdinanti Vašingtone įsikūrusi žurnalistė, savanorė ir aplinkosaugos aktyvistė. Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad Powellio „Twitter“ laiko juosta priklauso jaunai ir noriai žurnalistei, kuri sustiprina jos interesus. Tačiau jos profilio nuotrauka yra pagrindinis vaizdas, o daugelis jos nuorodų nukreipiamos į propagandos svetaines.

Powell, kuris prie platformos prisijungė tik praėjusį mėnesį, dalijasi nuorodomis į istorijas iš didžiųjų JAV žiniasklaidos priemonių, retvetauja vietines naujienas apie Vašingtoną ir reguliariai reklamuoja „TheForeignCode.com“ ir „TheEconomyClub.com“ turinį. Kitos netikros žurnalistų paskyros elgėsi panašiai kaip Powell ir turėjo bendrų aprašymų. Viena iš netikrų Bruce'o Lopezo paskyrų Luizianoje turi biografiją, apibūdinančią jį kaip daiktavardį korespondentą | susiejantį veiksmažodį | daiktavardis/veiksmažodis/būdvardis |, kuris, atrodo, atskleidžia formulę, naudojamą „Twitter“ biografijai rašyti.

Bradshaw sakė apie netikrų žurnalistų profilių naudojimą, tai beveik kenkia patikimumui.

Netikri žurnalistai nebuvo ypač populiarūs ar veiksmingi skleidžiant dezinformaciją, tačiau visi jie buvo sukurti šių metų rugpjūčio ir rugsėjo mėnesiais. Dauguma naudojo jaunų moterų vaizdus, ​​kurie teigė esą įsikūrę JAV ar JK ir papildė tikras naujienų svetaines, be to, kurios buvo kampanijos dalis. Jie nesidalijo asmeninėmis nuomonėmis ar net originaliais „tweets“, išskyrus kopijas ir įklijuotus naujienų įspėjimus.

Vien tik apimtyje yra nuopelnų. Neužtenka turėti vieną tinklaraštį. Jie eina į tą pačią auditoriją. Yra patikimumo, teisėtumo aspektas. Tai suteikia gilumo propagandai, sakė Jonesas. Aišku, kad tokia pramonė yra visame pasaulyje, ir atrodo, kad daugelis jos yra Artimuosiuose Rytuose, todėl sukuriama ši šaltinių įvairovės iliuzija.

Nors svetainės ir socialinės žiniasklaidos paskyros nesulaukė daug traukos, gali būti, kad kampanija buvo pradinėje stadijoje. Atitinkami „Facebook“ puslapiai paprastai turėjo nuo 20 000 iki 40 000 sekėjų. Populiariausias tinklo puslapis „Libya.Liv“ turėjo daugiau nei 300 tūkst. „YouTube“ puslapyje „Balakona Com“ buvo peržiūrėta daugiau nei 600 000 peržiūrų.

Tokios įtakos operacijos mes matome vis daugiau, sakė Jonesas.

Įrašai iš „Twitter“ pašalintų paskyrų aiškiai iliustravo tinklo tikslus. Jie taikėsi į Katarą ir kvietė žmones siųsti žalojančios medžiagos.

#Bought_by_qatar Trumpas turėjo naudos, nes #Kataras perka 6,5 ​​mln. Dolerių butą #NaujojoJorko bokšte Šis straipsnis yra daugiau nei 11 mėnesių senas. Įsigijimas „Trump World Tower“ įvyko netrukus po to, kai buvo atmestas ieškinys, kuriuo buvo bandoma sustabdyti prezidento naudą iš tokių sandorių !! #Kataras, sakė vienas tviteris.

Esame suinteresuoti skelbti dideles medžiagos kolekcijas, kurios atskleistų Kataro režimą remiant terorizmą ir korupciją arabų pasaulyje, sakė kitas.

Daugiau apie tai

  • Filipinai buvo naujojo „Facebook“ požiūrio į dezinformacijos kovą išbandymas. Viskas pablogėjo.Craig Silverman 2019 m. Rugpjūčio 7 d
  • Politiniai veikėjai imituoja rinkėjų pasipiktinimą milijonais išgalvotų komentarų, kurie bus naudingi turtingiesiems ir galingiesiemsJeremy Singer-Vine 2019 m. Spalio 3 d